Relatiegeschenken

Relatiegeschenken

 

De kracht van een goed relatiegeschenk

Een geschenk ontvangen is altijd leuk! Helemaal als het iets is wat de ontvanger niet verwacht en het de juiste snaar weet te raken. Een relatiegeschenk moet passen bij het moment van weggeven en het moet een positief gevoel geven aan uw relatie. Een gouden regel is: hoe persoonlijker het geschenk is, hoe krachtiger het is. Wij noemen relatiegeschenken daarom Loyalty Gifts. Want u bedankt de relatie als het ware voor zijn loyaliteit.

De meerwaarde van Loyalty Gifts
Wij vinden dat een relatiegeschenk veel meer kan en moet zijn dan zomaar een leuk cadeautje. In een goed relatiegeschenk zit voelbaar iets van de ziel van de gever. Hoe persoonlijker en unieker het geschenk, hoe meer het bijdraagt aan de relatie, aan de onderlinge loyaliteit en aan het plezier van het gezamenlijk zakendoen. Loyalty Makers heeft de empathie, de creativiteit en de gedrevenheid om samen met u de stap te maken van ‘zomaar een leuk relatiegeschenk’  naar een echte Loyalty Gift. Met een Loyalty Gift laat u echt iets van u zelf zien en geeft u ook een duidelijke boodschap naar uw relatie. Hoe persoonlijker het geschenk, hoe krachtiger het is. Een Loyalty Gift zegt zowel iets over de gever als over de ontvanger. 

De drie meest voorkomende redenen voor een relatiegeschenk
Give-aways  –  U wilt uw logo constant bij uw (potentiële) relaties in beeld brengen. Een give-away is onderdeel van uw huisstijl (een huisstijldrager), is geschikt om een breed publiek aan te spreken, en daarom ook relatief laag in prijs. Door meerdere give-aways (ook wel premiums of promotieartikelen genoemd) naast elkaar in te zetten, bent u flexibeler en kunt u beter differentiëren binnen uw doelgroepen.

Om te bedanken –  U wilt uw relatie danken voor zijn getoonde loyaliteit. Het doel is om iemand persoonlijk aan te spreken en de bestaande relatie te bevestigen en te verstevigen. Het bekendste voorbeeld is het eindejaarsgeschenk. De attentiewaarde is dan geringer, doordat velen hetzelfde moment kiezen. U kunt uw attentiewaarde enorm vergroten door een ander moment te kiezen. Wij van Loyalty Makers denken graag met u mee wat in uw situatie en voor uw relaties een veel geschikter moment zou kunnen zijn. 

Om te herinneren –  Nadat uw relatie uw bedrijf heeft bezocht, of uw beursstand, of uw relatie-evenement geeft u hem een cadeautje mee als aandenken. Het doel is om de herinnering levend te houden. Naarmate de tijd verstrijkt vervagen niet alleen de herinneringen, maar ook de positieve emoties. Elke keer als het aandenken later weer onder ogen komt van uw relatie, roept dat weer de herinneringen op. Net als met vakantiefoto’s. Niet alleen de herinnering komt terug, maar zelfs de emoties.  Een relatiegeschenk uit deze categorie functioneert in feite als verlengstuk van het oorspronkelijke contactmoment.

Premiums, promotionele artikelen, merchandise
Relatiegeschenken, premiums, give-aways, merchandise, promotionele artikelen; het zijn begrippen die nogal eens lukraak door elkaar worden gebruikt. Voor een loyaltymarketingspecialist   zijn dit echter allemaal zeer verschillende zaken. Als het u interesseert en u wilt graag weten wat nou precies de verschillen zijn, dan doen wij niets liever dan het u haarfijn vertellen. Vanuit passie en vanuit de liefde voor ons vak. 

Outsourcing van uw promotionele artikelen
Bedrijven die meerdere promotionele artikelen naast elkaar inzetten, gaan steeds vaker over  tot outsourcing van de totale collectie. Het levert u niet alleen een kostenvoordeel op, maar vooral meer gebruiksgemak en flexibiliteit. Loyalty Makers neemt voor veel klanten zowel de samenstelling als het voorraadbeheer over. Meestal met behulp van een eigen online bestelportal, waaruit de door u aangewezen medewerkers rechtstreeks kunnen bestellen. Snel en makkelijk en precies de juiste gewenste hoeveelheid voor iedere afdeling.

RECENTE POSTS