04 mei Rationeel – Emotioneel
Van rationeel productvoordeel naar emotionele meerwaarde
De klant verwacht steeds meer en de focus ligt steeds meer op beleving. In hoeverre kunt u als aanbieder die beleving nog creëren met uitsluitend de intrinsieke kenmerken van uw productof dienst? Die extra dienstverlening die u vorig jaar aanbood, die bijzondere servicevoorwaarde, die verbeterde productspecificaties, die werden vorig jaar zeer gewaardeerd. Maar zij worden nu alweer als de gewoonste zaak van de wereld beschouwd, temeer daar uw concurrenten deze extra dienstverlening nu ook aanbieden.
Zelfs de meeste innovatieve bedrijven, zoals bijvoorbeeld Apple, worden op hun productspecificaties geïmiteerd en geëvenaard, door de Samsungs van deze wereld. Alleen nog met emotionele meerwaarde valt een langdurig competitief voordeel te behalen.
Moeten we hier nog aan toevoegen dat een goed gecommuniceerde loyalty-actie een uitgelezen marketinginstrument is voor het behalen van emotionele meerwaarde?
RECENTE POSTS
ABN AMRO Message in a bottle
ABN AMRO Zeildag stond voor de deur. Loyalty Makers ontwikkelde een premium, zod...
09 mei, 2019Feyenoord Custommade Etui
Jongste Feyenoord supporters meer verbonden laten voelen met hun club door hun i...
09 mei, 2019Robot handgetekende kalender
Vloerverwarming-specialist Robot zocht een pakkende giveaway. Iets wat de aandac...
09 mei, 2019Basic-Fit Custommade Sporttas
Basic-Fit Custommade Sporttas. Een stoere, kwalitatief hoogwaardige sporttas die...
09 mei, 2019Dental Clinics Veloretti Fiets
Een gift en winactie voor studenten van de opleiding tandheelkunde ter werving v...
09 mei, 2019